понеделник, 14 юли 2014 г.

Випасана

Твърди се, че с тази техника на медитация, Буда е постигнал просветление. Това е ултраортодоксална и много интензивна будистка техника на медитиране. Уводният курс по випасана продължава 10 дни, през които седиш 10 маса на ден и мълчиш за периоди от по 2-3 часа. Медитацията е в две части- фаза на седене и фаза на бавно ходене. Ако се усъвършенства, може да помогне да овладеем емоциите си и да правим разлика между чувства и емоции. Част от "Випасана for Dummies": - И научи толкова много от Випасаната? - Не знам, може да е от Випасаната, може да не е. Може да е било назряло в мен, готово за научаване, просто Випасаната ми даде необходимото време да извадя някои неща на повърхността. Едно от осъзнаванията ми през тези дни беше че абсолютно всичко, което се крие в същността ми може да бъде овладяно, научено и открито, стига да му отделиш необходимото време. - А време все не достига, като излезеш "навън" и те емнат събитията а? - Време винаги се намира, ако пожелаеш и спреш да се лигавиш и да шикалкавиш. Но 10-те интензивни дни "вътре" бяха чудни. Пак ще ги повторя. - Звучи страхотно. Искам и аз да отида. - М... споменах ли че имаше доста трудни моменти? - Не! Какви трудни моменти??? - Ами нали ти казах как разни неща изплуват на повърхността... не винаги са приятни, понякога необяснимо и уж безпричинно те помитат ужасни настроения... На осмия ден ме хванаха лудите, не можех да остана и минутка повече. Правех план как ще изляза по време на медитация, ще си грабна раницата и ще избягам през една дупка в оградата, която видях по време на разходка... - И какво стана? - Нищо. В духа на Випасана си казах, че това настроение ще отмине, а аз няма да реагирам. Изчаках и то отмина. Настроенията не значат нищо. Вече го разбирам и на теория и на практика. Радвам се че останах. - .............. още от Випасана for Dummies

Няма коментари: